Mobiltelefoner og devices

Politik for brug af mobiltelefoner og devices på Vesterkærets Skole

På Vesterkærets Skole ønsker vi, at eleverne møder hinanden i det fysiske og nærværende møde, når de er fysisk i skole. Derfor har vi nedfældet følgende regler.

I forhold til mobiltelefoner gælder:

•  I indskolingen, mellemtrinet og udskolingen må eleverne ikke bruge egne mobiltelefoner i skoletiden eller DUStiden. I forbindelse med læringsforløb kan eleverne på de voksnes anvisning medbringe eller bruge mobiltelefoner til pædagogiske og faglige aktiviteter.
  • I mellemtrinet og udskolingen indsamles elevernes mobiltelefoner, når skoledagen starter og udleveres, når skoledagen slutter. (I indskolingen forventes det ikke, at eleverne har deres mobiltelefon med/fremme).

I forhold til devices:

• I 2. klasse får eleverne udleveret en chromebook. Det er intentionen, at devicen udskiftes i 6. klasse, således at eleverne igennem deres skoleforløb får udskiftet det udleverede udstyr.
  • Den udleverede device skal bruges til skoleformål – både i skolen og derhjemme.
  • Det er elevernes ansvar at passe godt på den udleverede device. Hærværk/misbrug kan føre til, at vi sender en regning på udbedring af evt. skader.

Godkendt af skolebestyrelsen 22/03-2023